Θλίψη! Έφυγε από τη ζωή ο Χάνου Μίκολα

Θλίψη! Έφυγε από τη ζωή ο Χάνου Μίκολα

 newsroom

  |  27.02.2021 | 16:18

Ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θρηνεί τον θάνατο ενός από τους κορυφαίους οδηγούς ράλι όλων των εποχών. Ο Χάνου Μίκολα, άφησε, τα ξημερώματα, την τελευταία του πνοή σε ηλικία 78 ετών, μετά από άνιση «μάχη» με τον καρκίνο. Την ώρα που στο Ροβανιέμι της Φινλανδίας διεξάγεται ο 2ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος ράλι, ο  θρυλικός Φιλανδός οδηγός πέρασε στην […]

Ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θρηνεί τον θάνατο ενός από τους κορυφαίους οδηγούς ράλι όλων των εποχών. Ο Χάνου Μίκολα, άφησε, τα ξημερώματα, την τελευταία του πνοή σε ηλικία 78 ετών, μετά από άνιση «μάχη» με τον καρκίνο. Την ώρα που στο Ροβανιέμι της Φινλανδίας διεξάγεται ο 2ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος ράλι, ο  θρυλικός Φιλανδός οδηγός πέρασε στην αιωνιότητα.

Ράλι: Πέθανε ο Χάνου Μίκολα

Ο Μίκολα, άρχισε την καριέρα του στην Volvo, πριν κατακτήσει το πρώτο του ράλι, στη Φινλανδία, με την Ford. Στην συνέχεια στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής, οδηγώντας ένα Audi Quattro το 1983 και σε ηλικία 41 ετών. Λίγο αργότερα, εντάχθηκε στην Mazda πριν αποχωρήσει από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το 1993.

Θα μείνει στην ιστορία πέρα από το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και τις επιτυχίες του, για τη συμβολή του στην κυριαρχία του quattro, αρχικά στη διεθνή Motorsport σκηνή, πριν αυτό καταστεί συνώνυμο της κορυφαίας τετρακίνησης και της γεμάτης αυτοπεποίθηση και σιγουριά οδήγησης σε κάθε γλιστερή επιφάνεια. Δεν είναι υπερβολή, ότι η παγκόσμια αυτοκίνηση οφείλει πολλά στον «Ιπτάμενο Φινλανδό»!

Πολλοί οδηγοί, όπως οι παγκόσμιοι πρωταθλητές, Κάρλος Σάϊνθ, Σεμπαστιάν Οζιέ και Πίτερ Σόλμπεργκ, έσπευσαν να αποτίσουν φόρο τιμής στον Μίκολα.

«Ο Χάνου Μίκολα κατέκτησε το WRC την χρονιά που γεννήθηκα και παρ΄ όλο που δεν είχα ποτέ την τιμή να τον συναντήσω, λυπάμαι για το θάνατό του, δήλωσε ο Οζιέ, ενώ ο Σόλμπεργκ, σχολίασε: «Ήταν ένας θρύλος, ένας αληθινός κύριος, ένας πραγματικός πρωταθλητής και ένας καλός πατέρας. Αναπαύσου εν ειρήνη».

Το οξύμωρο της συμβολής του Μίκολα στην εξέλιξη και επιτυχία του quattro είναι ότι πριν το 1983 και τον παγκόσμιο τίτλο, ο Φινλανδός είχε γίνει διάσημος και ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής για την πολύ γρήγορη οδήγησή του με το πλάι, με την οποία ξεσήκωνε τα πλήθη στο πέρασμά του. Όλα όμως ξεκίνησαν να αλλάζουν από το 1980, όταν η Audi επέλεξε τον Μίκολα για να «στηρίξει» πάνω του το project quattro, δείχνοντας εμπιστοσύνη στις εξελικτικές του ικανότητες, κάτι για το οποίο στην πορεία δικαιώθηκε.

Οι επιτυχίες ήρθαν γρήγορα, με τον Μίκολα να ξεχνάει την αγαπημένη του πλαγιολίσθηση και να επιδεικνύει την αξία της τετρακίνησης. Προηγήθηκε στο τιμόνι ενός Audi Quattro στο εναρκτήριο ράλι του 1981, στο Μόντε-Κάρλο, πριν εγκαταλείψει από ατύχημα. Κέρδισε τον επόμενο αγώνα, το Ράλι Σουηδίας και την ίδια χρονιά και το RAC, αλλά το 1981 – όπως και το 1982 – αποδείχθηκαν τελικά χρονιές εξέλιξης και τελειοποίησης του quattro. Βέβαια, ας σημειωθεί ότι το 1982, με συνδυασμό των νικών που πέτυχαν με Audi Quattro ο Χάνου Μίκολα και η team-mate του Μισέλ Μουτόν, η Audi κέρδισε το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο θρίαμβος για τον Μίκολα ήρθε την επόμενη χρονιά, όταν με συνοδηγό τον Άρνε Χέρτζ, στο τιμόνι του Audi Quattro, με τέσσερις νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι, σε ηλικία 41 ετών – μέχρι σήμερα κατέχει το ρεκόρ του γηραιότερου που κατακτά τον τίτλο! Την επόμενη χρονιά, η επιτυχία ήταν καθολική για την Audi, αφού κατέκτησε τους παγκόσμιους τίτλους τόσο στους οδηγούς (με τον Στιγκ Μπλόκμβιστ αυτήν τη φορά) όσο και στους κατασκευαστές, με τον Μίκολα να συνεισφέρει τα μέγιστα, με μία νίκη, τέσσερις δεύτερες και τρεις τρίτες θέσεις, σε σύνολο εννέα εμφανίσεων!

Με 18 συνολικά νίκες σε ράλι του παγκόσμιου πρωταθλήματος, ο Μίκολα ουσιαστικά αποσύρθηκε το 1993, αν και σποραδικά έκανε κάποιες εμφανίσεις, κυρίως σε επετειακούς αγώνες. Το 2011 έγινε δεκτός στο Rally Hall of Fame, μία ακόμα αναγνώριση της μεγάλης συμβολής του στο Motorsport.

  • 1981 Ράλι Ακρόπολις

To 2020 σηματοδότησε τα 40 χρόνια ιστορίας του Quattro, με την αξία, την επιτυχία και τις τεχνικές λεπτομέρειες του συστήματος να έχουν αναλυθεί πολλάκις σε αντίστοιχα με αυτό κείμενα, την προηγούμενη χρονιά. Οι γραμμές που προηγήθηκαν, δεν εστίασαν στο quattro αλλά στη συμβολή του Χάνου Μίκολα σε αυτήν την τεχνολογική καινοτομία και είναι αφιερωμένες στη μνήμη του.

Θα τον θυμόμαστε πάντα σαν ένα από τους μεγαλύτερους ράλιμεν όλων των εποχών, συνήθως ζευγάρι με τον Σουηδό Άρνε Χερτζ (82 ετών σήμερα).

Ένα video της Audi για τον Χάνου Μίκολα: http://bit.ly/AUDI_HANNU_MIKKOLA

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ NEA

Χορτοφαγική διατροφή: 10+1 τροφές που θα κάνουν την καθημερινότητά σας γευστικότερη

Η χορτοφαγία, δηλαδή η αποχή από την κατανάλωση κρέατος και ψαριών γίνεται ολοένα και συχνότερα τρόπος ζωής πολλών ατόμων στη χώρα μας. Συχνά δημιουργείται το διατροφικό δίλημμα αν, με τη συγκεκριμένη διατροφή, ο οργανισμός στερείται πολύτιμα στοιχεία ή μπορεί να είναι πλήρης σε θρεπτικά συστατικά. Η απάντηση είναι ότι μπορεί, καθώς υπάρχουν τρόφιμα φυτικής προέλευσης, […]

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

05.11.2021 | 14:07

Ράγισμα στο πλευρό ο Μουνάφο

Ο Μουνάφο που αποχώρησε τραυματίας από τον αγωνιστικό χώρο των Ζωσιμάδων με χτύπημα στο πλευρό υπέστη ράγισμα, όπως έδειξε η ακτινογραφία.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

01.11.2021 | 00:37

«Ο Μελισσανίδης απείλησε τηλεφωνικά τον Καρυπίδη ότι θα τον βάλει σε αναπηρικό καροτσάκι»

Ο Άρης με ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Θόδωρος Καρυπίδης με τον Δημήτρη Μελισσανίδη.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

01.11.2021 | 00:19

Ασύλληπτο γκολ από τον μυθικό Ζλάταν με απευθείας φάουλ [vds]

Με ένα απίθανο φάουλ ο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς άνοιξε το σκορ για τη Μίλαν στο 25ο λεπτό του ντέρμπι με τη Ρόμα.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

31.10.2021 | 23:58