Ψωμί και αδυνάτισμα: Κι όμως γίνεται!

Ψωμί και αδυνάτισμα: Κι όμως γίνεται!

 Κατερίνα Θεοδωροπούλου

  |  29.05.2021 | 09:11

Το ημερολόγιο καλοκαιριού μπορούμε να πούμε ότι ξεκινά και στα κεφάλαιά του πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι εξορμήσεις στην παραλία, το άγχος του μπικίνι και η σωστή διατροφή! Άλλωστε, αυτή η εποχή είναι για πολλούς ένα restart στις υγιεινές τους συνήθειες, προκειμένου να δουν το σώμα τους να αλλάζει και την αυτοπεποίθησή τους να μεγαλώνει. Συχνά, […]

Το ημερολόγιο καλοκαιριού μπορούμε να πούμε ότι ξεκινά και στα κεφάλαιά του πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι εξορμήσεις στην παραλία, το άγχος του μπικίνι και η σωστή διατροφή! Άλλωστε, αυτή η εποχή είναι για πολλούς ένα restart στις υγιεινές τους συνήθειες, προκειμένου να δουν το σώμα τους να αλλάζει και την αυτοπεποίθησή τους να μεγαλώνει. Συχνά, λοιπόν, λόγω της έντονης επιθυμίας για απώλεια βάρους κάνουμε υπερβολές, στερούμαστε ό,τι αγαπάμε, ακολουθούμε αυστηρές δίαιτες, οι περισσότερες από τις οποίες μας κάνουν να λέμε…«το ψωμί-ψωμάκι».

Η διατροφολόγος Γεωργία Καπώλη έρχεται να απαντήσει στην πιο συχνή ερώτηση: «τελικά να τρώω ψωμί αν θέλω να χάσω κιλά;»… «Πολλοί θεωρούν ένοχο το ψωμί για την προσθήκη περιττών κιλών, αδιαφορώντας  για την ιδιαίτερη θρεπτική του αξία και τον σημαίνοντα ρόλο του στη διατροφική πυραμίδα. Η θρεπτική αξία του ψωμιού έγκειται κυρίως στις πρωτεΐνες του σιταριού (γλουτένη, προλαμίνη και λευκοσίνη), στα μεταλλικά άλατα, τις φυτικές ίνες και τις βιταμίνες, ιδίως του συμπλέγματος Β. Οι φυτικές ίνες μειώνουν την απορρόφηση λίπους, βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου  και τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος», εξηγεί.

Το ψωμί πρέπει να βρίσκεται στο διαιτολόγιο, είτε θέλετε να χάσετε βάρος είτε όχι. Όλες οι διατροφικές πυραμίδες, που έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς, τοποθετούν το ψωμί στη βάση τους, κάτι που σημαίνει ότι το ψωμί μπορεί να βρίσκεται σε καθημερινή βάση στο διαιτολόγιο. Μαζί με τα άλλα δημητριακά, το ψωμί αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές υδατανθράκων, τα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης.

Πόσο ψωμί, όμως, μπορείτε να φάτε καθημερινά; Το ψωμί ανήκει στην ομάδα του αμύλου, όπου σύμφωνα με την πυραμίδα της διατροφής συστήνονται καθημερινά 8-11 μερίδες από αυτά τα τρόφιμα. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε 8-11 φέτες ψωμί. Η ποσότητα του ψωμιού καθορίζεται και από τα υπόλοιπα αμυλούχα τρόφιμα που θα καταναλώσετε σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι, καλό είναι να έχετε υπόψιν  τις ακόλουθες αναλογίες: 1 φέτα ψωμί = 2 φρυγανιές = 2 κράκερς = ½ κουλούρι θες/κης = 1/3 φλ. ρύζι ή μακαρόνια = 1 μπάρα δημητριακών = ½ φλ. δημητριακά πρωινού = 1 μέτρια βραστή πατάτα.

 

Ακολουθήστε, λοιπόν, τις οδηγίες της ειδικού και βρείτε τα κατάλληλα προϊόντα-συμμάχους για να φτάσετε στο αποτέλεσμα που επιθυμείτε. Ένας τέτοιος πολύτιμος σύμμαχος είναι το ψωμί Slim Τoast της εταιρείας Καραμολέγκος. Για μία ακόμη φορά, η μάρκα Καραμολέγκος αποδεικνύει έμπρακτα ότι μπορεί να καλύψει κάθε διατροφική ανάγκη, προσφέροντας παράλληλα απόλαυση και νοστιμιά.

Γιατί, όμως, Slim Toast;

Εκτός από τη χαμηλή θερμιδική του αξία (70kcal ανά φέτα), είναι ένα ψωμί πλούσιο σε εδώδιμες ίνες (2,0 γρ. ανά φέτα). Επιπλέον, είναι το μόνο ψωμί που θα βρείτε εύκολα στα ράφια του supermarket που περιέχει γλυκομανάννη, που συμβάλλει φυσικά στην απώλεια βάρους, πάντα στο πλαίσιο δίαιτας μειωμένων θερμίδων.

Τι είναι η γλυκομαννάνη

Είναι μια διαλυτή φυτική ίνα, που προέρχεται από τη ρίζα του φυτού konjac ή elephant yam, και αποτελεί από τις πιο γνωστές ιξώδεις διαιτητικές ίνες. Φημίζεται για την εξαιρετική ικανότητά της να απορροφάει νερό. Έχει την δυνατότητα, επίσης, να επιβραδύνει τη γαστρική εκκένωση, δημιουργώντας αίσθημα πληρότητας (μειώνει το αίσθημα της πείνας και κατ’ επέκταση τη μείωση της πρόσληψης τροφής στο επόμενο γεύμα). Με απλά λόγια, σας κάνει να αισθάνεστε χορτασμένοι πιο γρήγορα και για περισσότερο χρόνο.

EXTRA TIP

Καταναλώνοντας 20-30’ πριν από κάθε γεύμα μία φέτα Slim Toast Καραμολέγκος, σε συνδυασμό με δύο ποτήρια νερό, αισθάνεστε πιο χορτάτοι και μειώνετε την ποσότητα φαγητού που προσλαμβάνετε.

Οπότε, το συμπέρασμα είναι ένα: το ψωμί Slim Toast Καραμολέγκος όχι μόνο γίνεται να προστεθεί στη δίαιτά σας, αλλά μπορεί να γίνει και ο σύμμαχος που θα σας βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου σας στη ζυγαριά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ NEA

Χορτοφαγική διατροφή: 10+1 τροφές που θα κάνουν την καθημερινότητά σας γευστικότερη

Η χορτοφαγία, δηλαδή η αποχή από την κατανάλωση κρέατος και ψαριών γίνεται ολοένα και συχνότερα τρόπος ζωής πολλών ατόμων στη χώρα μας. Συχνά δημιουργείται το διατροφικό δίλημμα αν, με τη συγκεκριμένη διατροφή, ο οργανισμός στερείται πολύτιμα στοιχεία ή μπορεί να είναι πλήρης σε θρεπτικά συστατικά. Η απάντηση είναι ότι μπορεί, καθώς υπάρχουν τρόφιμα φυτικής προέλευσης, […]

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

05.11.2021 | 14:07

Ράγισμα στο πλευρό ο Μουνάφο

Ο Μουνάφο που αποχώρησε τραυματίας από τον αγωνιστικό χώρο των Ζωσιμάδων με χτύπημα στο πλευρό υπέστη ράγισμα, όπως έδειξε η ακτινογραφία.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

01.11.2021 | 00:37

«Ο Μελισσανίδης απείλησε τηλεφωνικά τον Καρυπίδη ότι θα τον βάλει σε αναπηρικό καροτσάκι»

Ο Άρης με ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Θόδωρος Καρυπίδης με τον Δημήτρη Μελισσανίδη.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

01.11.2021 | 00:19

Ασύλληπτο γκολ από τον μυθικό Ζλάταν με απευθείας φάουλ [vds]

Με ένα απίθανο φάουλ ο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς άνοιξε το σκορ για τη Μίλαν στο 25ο λεπτό του ντέρμπι με τη Ρόμα.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

31.10.2021 | 23:58