Κάψτε το λίπος εύκολα και υγιεινά – Τροφές σύμμαχοι

Κάψτε το λίπος εύκολα και υγιεινά – Τροφές σύμμαχοι

 Γεωργία Καπώλη

  |  10.05.2021 | 09:27

Το κλειδί για την απώλεια βάρους είναι η αύξηση του μεταβολικού ρυθμού. Κατά καιρούς οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν βάρος, αλλά δεν έχουν την υπομονή ώστε να το επιτύχουν με σωστή διατροφή και σταδιακά, κάνουν χρήση συμπληρωμάτων καύσης λίπους τα οποία είναι είτε μη ασφαλή, είτε αναποτελεσματικά. Ευτυχώς το να χάσουμε τα επιπλέον κιλά […]

Το κλειδί για την απώλεια βάρους είναι η αύξηση του μεταβολικού ρυθμού. Κατά καιρούς οι άνθρωποι που θέλουν να χάσουν βάρος, αλλά δεν έχουν την υπομονή ώστε να το επιτύχουν με σωστή διατροφή και σταδιακά, κάνουν χρήση συμπληρωμάτων καύσης λίπους τα οποία είναι είτε μη ασφαλή, είτε αναποτελεσματικά.

Ευτυχώς το να χάσουμε τα επιπλέον κιλά μπορεί να επιτευχθεί με πολλά φυσικά τρόφιμα και ροφήματα, όπου είναι ασφαλή και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν το μεταβολισμό. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει 10 υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να σας βοηθήσουν να κάψετε το λίπος.

1. Λιπαρά ψάρια
Τα λιπαρά ψάρια έχουν νόστιμη γεύση και φυσικά είναι πολύ καλά για την υγεία σας. Τέτοια ψάρια είναι η ρέγκα, ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος, η τσιπούρα. Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και τον κίνδυνο καρδιακής νόσου. Επιπλέον τα ψάρια αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, η οποία οδηγεί σε μεγαλύτερης διάρκειας αισθήματος κορεσμού και αυξάνει σημαντικά το ρυθμό μεταβολισμού. Για να αυξήσετε την απώλεια λίπους, αλλά να προστατέψετε την υγεία της καρδιάς, πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα από 100 γρ. λιπαρών ψαριών.

2. Καφές
Ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα παγκοσμίως. Είναι σημαντική πηγή καφεΐνης, η οποία μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση, την ψυχική και τη σωματική απόδοση. Και φυσικά μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε λίπος. Έρευνες, γενικά, έχουν δείξει ότι η καφεΐνη αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού κατά ένα εντυπωσιακό νούμερο περίπου 3-30%, ανάλογα με την ποσότητα που καταναλώνεται και την ατομική ανταπόκριση. Για να καταφέρετε να λάβετε τα οφέλη καύσης λίπους της καφεΐνης χωρίς παρενέργειες όπως ανησυχία, αϋπνία θα πρέπει να καταναλώνετε από 1-4 φλιτζάνια καφέ, τα οποία περιέχουν συνολικά 100- 400 mg καφεΐνης.

3. Αβγά
Τα αβγά έχουν υψηλή θρεπτική αξία. Παρ’ όλο που οι κρόκοι από τα αβγά αποφεύγονταν εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας τους σε χοληστερόλη, έχει αποδειχθεί όντως ότι ολόκληρα τα αβγά συμβάλλουν στην προστασία της καρδιακής υγείας. Επιπλέον, βοηθούν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους και αυτό αποδεικνύεται από μελέτες που έγιναν και έδειξαν ότι τα πρωινά γεύματα που περιλαμβάνουν αβγό μειώνουν την πείνα και επιφέρουν το αίσθημα πληρότητας για αρκετές ώρες σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα. Τα αβγά αποτελούν επίσης εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, η οποία αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού περίπου κατά 20-30% για αρκετές ώρες μετά το φαγητό.

4. Πράσινο τσάι
Σε όσους δεν αρέσει ο καφές μπορούν να επιλέξουν πράσινο τσάι κρύο ή ζεστό, που βοηθάει και την υγεία μας. Εκτός από το γεγονός ότι παρέχει μέτριας ποσότητας καφεΐνη, αποτελεί και πηγή του EGCG ενός αντιοξειδωτικού που προάγει την καύση λίπους και την απώλεια λίπους από την κοιλιά. Μελέτες έχουν δείξει ότι συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων και την προστασία από ορισμένους τύπους καρκίνου. Το να καταναλώνετε μέχρι 4 φλιτζάνια πράσινο τσάι, καθημερινά, μπορεί να βοηθήσει την υγεία και να προσφέρει πολλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης των θερμίδων που μπορείτε να κάψετε.

5. Πρωτεΐνη ορού γάλακτος
Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος είναι εντυπωσιακή καθώς έχει αποδειχτεί ότι επιταχύνει την ανάπτυξη των μυών όταν συνδυάζεται με την άσκηση και μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των μυών κατά τη διάρκεια της απώλειας βάρους. Επιπλέον, η πρωτεΐνη ορού γάλακτος φαίνεται να είναι ακόμα πιο αποτελεσματική στην καταστολή της όρεξης από άλλες πηγές πρωτεΐνης. Αυτό συμβαίνει επειδή ουσιαστικά διεγείρει την απελευθέρωση “ορμονών πληρότητας” όπως PYY και GLP-1. Παράλληλα, βρέθηκε ότι ένα γεύμα πρωτεΐνης αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό και την καύση λίπους περισσότερο από τα γεύματα πρωτεΐνης καζεΐνης ή σόγιας.

6. Μηλόξιδο
Αποτελεί ένα αρχαίο λαϊκό φάρμακο με τεκμηριωμένα οφέλη για την υγεία. Έχει διαπιστωθεί ότι μειώνει την όρεξη και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την ινσουλίνη σε άτομα με διαβήτη. Επιπλέον, το κύριο συστατικό του ξυδιού είναι το οξικό οξύ και έχει βρεθεί ότι αυξάνει την καύση λίπους και μειώνει την αποθήκευση λίπους στην κοιλιά.

7. Πιπεριές τσίλι
Οι πιπεριές τσίλι κάνουν περισσότερα από το να προσθέτουν καυτερή γεύση στο φαγητό σας. Για παράδειγμα τα αντιοξειδωτικά τους μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και να βοηθήσουν στην προστασία των κυττάρων σας από βλάβες. Η καψαϊκίνη, ένα αντιοξειδωτικό στις πιπεριές τσίλι μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε και να δημιουργήσετε ένα υγιές βάρος. Πρέπει να αποφύγουμε υπερκατανάλωση. Προσπαθήστε να τρώτε πιπεριές τσίλι ή να χρησιμοποιείτε πιπεριά σε σκόνη για να κάνετε πιο πικάντικα τα γεύματα σας, αρκετές φορές την εβδομάδα.

8. Τσάι Oolong
Το εν λόγω τσάι είναι ένα από τα πιο υγιεινά αφεψήματα, που μπορείτε να πιείτε, χάρη στην ταυτόχρονη περιεκτικότητά του σε καφεΐνη και κατεχίνες. Μια ανασκόπηση μερικών μελετών έδειξε ότι ο συνδυασμός κατεχινών και καφεΐνης στο τσάι αύξησε την καύση θερμίδων ημερησίως κατά μέσο όρο. Η κατανάλωση μερικών φλιτζανιών από πράσινο τσάι και τσάι Oolong, σε συνδυασμό, σε τακτική βάση, μπορεί να προωθήσει την απώλεια λίπους και να προσφέρει άλλες ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία.

9. Πλήρες γιαούρτι παραδοσιακό
Το παραδοσιακό γιαούρτι είναι εξαιρετικά θρεπτικό. Είναι πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, καλίου και ασβεστίου. Το γιαούρτι που περιέχει προβιοτικά, μπορεί να κρατήσει υγιές το έντερο και να μειώσει τα δυσάρεστα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου όπως η δυσκοιλιότητα και το φούσκωμα. Το πλήρες γάλα περιέχει και συζευγμένο λινολεϊκό οξύ, το οποίο φαίνεται να προάγει την απώλεια βάρους και την καύση λίπους σε υπέρβαρα αλλά και παχύσαρκα άτομα.

10. Ελαιόλαδο
Το ελαιόλαδο είναι ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα. Αρχικά, έχει δείξει ότι μειώνει τα τριγλυκερίδια, αυξάνει την HDL-καλή χοληστερόλη και διεγείρει την απελευθέρωση του GLP-1, μιας από τις ορμόνες που βοηθούν να νιώθουμε κορεσμό, δηλαδή χορτάτοι. Είναι σημαντικό να ενσωματώσετε το ελαιόλαδο στην καθημερινή σας διατροφή. Προσθέστε μερικές κουταλιές της σούπας ωμό ελαιόλαδο σε σαλάτες και στο μαγειρεμένο φαγητό.

*Από τη Γεωργία Καπώλη, κλινικό διαιτολόγος – διατροφολόγος, MSc • Επιστημονική Διευθύντρια ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέα Κορινθίας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ NEA

Χορτοφαγική διατροφή: 10+1 τροφές που θα κάνουν την καθημερινότητά σας γευστικότερη

Η χορτοφαγία, δηλαδή η αποχή από την κατανάλωση κρέατος και ψαριών γίνεται ολοένα και συχνότερα τρόπος ζωής πολλών ατόμων στη χώρα μας. Συχνά δημιουργείται το διατροφικό δίλημμα αν, με τη συγκεκριμένη διατροφή, ο οργανισμός στερείται πολύτιμα στοιχεία ή μπορεί να είναι πλήρης σε θρεπτικά συστατικά. Η απάντηση είναι ότι μπορεί, καθώς υπάρχουν τρόφιμα φυτικής προέλευσης, […]

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

05.11.2021 | 14:07

Ράγισμα στο πλευρό ο Μουνάφο

Ο Μουνάφο που αποχώρησε τραυματίας από τον αγωνιστικό χώρο των Ζωσιμάδων με χτύπημα στο πλευρό υπέστη ράγισμα, όπως έδειξε η ακτινογραφία.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

01.11.2021 | 00:37

«Ο Μελισσανίδης απείλησε τηλεφωνικά τον Καρυπίδη ότι θα τον βάλει σε αναπηρικό καροτσάκι»

Ο Άρης με ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Θόδωρος Καρυπίδης με τον Δημήτρη Μελισσανίδη.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

01.11.2021 | 00:19

Ασύλληπτο γκολ από τον μυθικό Ζλάταν με απευθείας φάουλ [vds]

Με ένα απίθανο φάουλ ο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς άνοιξε το σκορ για τη Μίλαν στο 25ο λεπτό του ντέρμπι με τη Ρόμα.

Παναγιώτης Αποστολόπουλος

31.10.2021 | 23:58